OVE vitamine nipošto nemojte konzumirati sa OVOM tečnosti - Magazin PRESS

Breaking

02. 12. 2017.

OVE vitamine nipošto nemojte konzumirati sa OVOM tečnosti

Kalcij, magnezij i željezo stupaju u interakciju s hranom pa zato treba znati kada ih i kako uzimati.

Kalcij je našem organizmu nužan za izgradnju kostiju i zuba, zgrušavanje krvi, prenos nervnih impulsa te kontrakciju mišića.

Kalcij-acetat preporučuje se osobama koje su na dijalizi i pate od hroničnih bubrežnih oštećenja.

Kalcij-karbonat i kalcij-citrat uzimaju se zbog manjka kalcija u organizmu i kao suportivna terapija u profilaksi osteoporoze. U visokim dozama kalcij se također preporučuje za terapiju i zaštitu od alergija.

Interakcije s hranom - Kalcij se razgrađuje i resorbira u probavnom sistemu. Ako hrana i piće sadrže puno fosfata, na primjer Coca-Cola, mogućnost resorpcije se smanjuje jer fosfati na sebe vežu kalcij.

 Savjeti

- Kalcij-acetat uzimati neposredno prije ili uz obrok s malo tekućine i to raspodijeljeno u dozama tokom dana.

- Kalcij-citrat preporučuje se uzeti natašte s puno tekućine.

Osobe koje pate ili su sklone stvaranju kamenca u mokraćnim putevima svakako trebaju paziti na to da tokom terapije unose dovoljno tekućine u organizam.

 Željezo

Kako je željezo nužno za izgradnju crvenih krvnih zrnaca, a naš organizam ne može ga sintetizirati te se jedino može unijeti hranom, u slučajevima nedostatka željeza, odnosno slabokrvnosti, koriste se preparati koji sadrže soli željeza.

Interakcije s hranom - Željezo se resorbira po potrebi. Biljna hrana, sastojci kafe i crnog čaja, mlijeko, oksalati i fosfati mogu znatno utjecati na iskoristivost željeza u organizmu.

Razlog je što dolazi do stvaranja teško topivih kompleksa i spojeva. Ioni aluminija, magnezija i kalcija mogu dovesti i do otežane resorpcije. Zbog toga je najbolje željezo uzimati natašte. Međutim, zbog teške podnošljivosti i posljedično želučanih tegoba, preporučuje se uglavnom uz obrok.


 Savjeti

- Željezo-aspartat uzimati s dovoljno tekućine neposredno prije ili uz obrok te svakako izbjegavati kafu ili crni čaj.

- Kapi željezo-hlorida pomiješati s voćnim sokom i uzeti uz hranu ili neposredno nakon jela. Obojenje zuba može se izbjeći ako se naknadno uzme puno tekućine ili ako se zubi temeljito čiste.

- Željezo-fumarat uzimati s obrocima, a željezo-sulfat pola sata prije ili uz obrok.

 Magnezij

Magnezij je potreban za pravilan rad mišića i živaca, regulaciju probave te održavanje zdravih kostiju. Preparati magnezija koriste se uglavnom kod grčeva u mišićima, pojačanih psihofizičkih napora, migrene te srčanih tegoba.

Interakcije s hranom - Proteini, masna hrana, uzimanje pića bogatih fosfatima, pojačana konzumacija soli i alkohola te dijete mogu dovesti do manjka magnezija zbog poremećaja u njegovoj iskoristivosti u organizmu.

Savjeti

Spojeve magnezija trebalo bi uzimati jedan do pola sata prije obroka. Jedino se magnezij-orotat preporučuje uz obrok. Visoke doze često izazivaju proljev. Preporučena je dnevna doza 250-350 mg, a kod nekih osoba proljev se može javiti već nakon 350-500 mg na dan.

Stranice